Er din virksomhed til stede på de rigtige platforme?

Vi bevæger os så småt mod slutningen af 2019, og mange er begyndt at kigge fremad mod næste år. Kommende markedsførings- og kommunikationsaktiviteter er allerede i støbeskeen, men flere benytter også lejligheden til at genbesøge nuværende strategier og KPI’er. I den forbindelse kan det også være relevant at undersøge, om din virksomheds målgruppe har flyttet sig i deres brug af digitale platforme – og om du i så fald er flyttet med?

Det kan være svært at holde overblik over de mange platforme, der samtidig er under konstant udvikling. Selvom flere har nogle af de samme funktioner, er det typisk forskelligt for dem alle, hvornår de anvendes, og hvordan de anvendes. Derfor er det vigtigt at holde sig opdateret på, hvilke muligheder der er for din virksomhed på de enkelte platforme, og om du i tilstrækkelig grad når ud til alle relevante målgrupper med dit nuværende SoMe-mix.

Infografik_DK_u.kant.jpg

Hvem ved, måske vil det give mening for din virksomhed i 2020 at give sig i kast med digital interessevaretagelse på Twitter, styrke jeres employer brand på LinkedIn eller måske udbrede jeres gode erfaringer fra Instagram til Pinterest?

Vores opfordring er derfor, at du med fordel kan gøre dig nogle overvejelser om, hvorvidt jeres nuværende platforme stadig er relevante i forhold til jeres målgrupper, og om I bør vælge flere eller færre til?

Vi hjælper jer gerne videre i processen, så jeres digitale indsats kan stå endnu skarpere i det kommende år. Kontakt seniorkonsulent og digital rådgiver Jacob Mark Jensen på jacob@publicity.dk eller 40 32 93 17, hvis du vil høre nærmere.