LinkedIn relancerer virksomhedssider: Få overblikket her

28. november 2018

LinkedIn Company Pages bliver til LinkedIn Pages. Det sker som et led i en større relancering af LinkedIns virksomhedssider, som medfører en række nye og forbedrede funktioner.

Med over 30 millioner registrerede virksomhedssider har LinkedIn skabt en succesfuld platform for både store og små virksomheder. Gennem flere år har forskellige organisationer kunnet opbygge og pleje et netværk af både interne og eksterne interessenter samt profilere og skabe opmærksomhed omkring virksomhedens brand, budskaber, produkter og services.

Den 13. november 2018 introducerede LinkedIn de nye virksomhedssider – de såkaldte LinkedIn Pages. Gennem en række nye og forbedrede funktioner bliver det nu endnu nemmere at styrke og udbygge virksomhedens netværk samt facilitere relevante og positive samtaler med nuværende medarbejdere, potentielle kandidater, kunder, partnere og andre følgere blandt LinkedIns mere end 590 millioner brugere.

Logger du ind på LinkedIn i dag, vil du bl.a. opleve en moderniseret og mere simpel brugerflade, men de største nyheder har vi samlet herunder:

1. Deltag i relevante samtaler
Det bliver lettere for administratorer at skabe relevante samtaler og interagere med virksomhedens netværk. Med udrulningen af opdateringen kan virksomhedssider associeres med hashtags, således administratorer kan følge med og evt. deltage i samtaler om deres brand samt andre relevante emner på LinkedIn. Som noget nyt bliver det også muligt at uploade filer som fx PowerPoint-præsentationer, Word-dokumenter og PDF-filer i virksomhedens feed.

Herudover kan administratorer nu også på farten lave opslag på virksomhedssiden og besvare kommentarer via LinkedIns mobilapp, som fås både til iOS og Android. 

2. Kend og udvid dit publikum
LinkedIn gør det nemmere for administratorer at engagere modtagerne med værdifuldt og aktuelt indhold via den nye fane Indholdsforslag på virksomhedssiden. Som navnet på denne nye sektion antyder, vil administratorer af virksomhedssider kunne modtage forslag til indhold og emner, som er relevante og populære blandt virksomhedssidens målgrupper.

Som tidligere kan virksomheder fortsat styrke deres employer brand ved hjælp af karrieresider, der både engagerer nuværende ansatte såvel som potentielle nye talentfulde kandidater.

3. Engager og interager med dine ansatte
Sidst, men ikke mindst, gør LinkedIn det nu også muligt for administratorer af virksomhedssider at finde og dele ansattes offentlige LinkedIn-opslag. På den måde kan virksomheder nu styrke deres brand på LinkedIn ved at fremhæve deres største og mest troværdige aktiver; de ansatte.

Derudover bliver det også muligt for administratorer at kommentere og dele opslag, hvori virksomhedssiden nævnes. Det gør det fx muligt at fremhæve positive omtaler af virksomheden på LinkedIn såsom kundeudtalelser og produktanmeldelser.

Hold øje med opdateringerne på din virksomhedside og sørg for at få indtastet al relevant information. Komplette LinkedIn Pages får nemlig i gennemsnit 30 procent flere ugentligt besøgende. 

Skal vi hjælpe din virksomhed med LinkedIn, Facebook, Instagram eller Employee Advocacy? Vi tilbyder alt fra content management og strategiudvikling til rådgivning og kurser. Kontakt os på tlf. 40 32 93 17 eller jacob@publicity.dk og hør nærmere om, hvad vi kan tilbyde dig.