Målrettet presseindsats skal øge antallet af udlejningssommerhuse i Danmark

9. januar 2020

Publicity hjælper Dansk Kyst- og Naturturisme og VisitDenmark med at øge udbuddet af feriehuse til udlejning i Danmark gennem en målrettet presseindsats.

I april 2019 indledte vidensorganisationen Dansk Kyst- og Naturturisme og VisitDenmark, som er den nationale turistorganisation i Danmark, et tæt samarbejde med Feriehusudlejernes Brancheforening om at øge udbuddet af feriehuse til udlejning i Danmark.

Gennem en ny kampagne ønsker VisitDenmark og Dansk Kyst- og Naturturisme konkret at øge antallet af udlejningssommerhuse i Danmark med over 3.000 huse, udbrede kendskabet til de nye fradragsregler, som trådte i kraft i 2019, blandt danske sommerhusejere og ikke mindst at synliggøre den samfundsværdi, som sommerhusudlejning skaber.

Dansk Kyst- og Naturturisme og VisitDenmark har derfor allieret sig med kommunikationsbureauet Publicity, som dagligt servicerer en lang række offentlige og private kunder inden for den danske turismebranche.

- Vi har valgt Publicity som samarbejdspartner på grund af bureauets store erfaring med turismekommunikation. Feriehusudlejning er et område, der berører mange forskellige aktører i hele landet, og Publicity hjælper os med at komme bredt ud til vores målgrupper og således understøtte kampagnens overordnede budskab. Vi er meget glade for samarbejdet, som allerede har vist flotte resultater, understreger kommunikationschef hos Dansk Kyst- og Naturturisme, Sisse Wildt.

Publicity står således for en intens presseindsats målrettet private og offentlige instanser. Kampagnen skal påvirke målgrupperne på forskellige niveauer afhængigt af det nuværende kendskab til feriehusudlejning gennem anvisende og vejledende nyheder samt lokalt forankrede historier.

- Hos Publicity er vi stolte af, at Dansk Kyst- og Naturturisme og VisitDenmark har betroet os denne vigtige opgave, så vi sammen kan bidrage til målsætningen om at få flere feriehuse til udlejning på det danske sommerhusmarked. Vi oplever generelt en stor interesse for emnet i det danske mediebillede, og vi glæder os til at fortsætte samarbejdet det kommende år, slutter chefkonsulent og teamleder hos Publicity, Sanne Nørbjerg.

Dansk Kyst- og Naturturisme og VisitDenmarks kampagne løber frem til efteråret 2020.