Musikkens Hus

Gennem fem år, et år før den officielle åbning i marts 2014, har Publicity haft fornøjelsen af at arbejde fast for Musikkens Hus i Aalborg, nordjydernes musikalske samlingspunkt.

Det er indtil videre blevet til fem omtaler af Musikkens Hus om dagen i gennemsnit. Omtalerne er både i den landsdækkende og den lokale presse, på digitale medier og på print, i radio og på tv.

Publicity har varetaget varierende opgaver i forbindelse med kommunikationsstrategi, pressemøder, akkreditering af anmeldere og løbende pressemeddelelser om husets arrangementer, smalle som brede. Publicity har også været sparringspartner på kronikker og sæsontekst.

- Det er en glæde for os at samarbejde med Publicity. De er dybt professionelle og har både forståelse for vores værdigrundlag og for vores forretning. Desuden er der en høj grad af fleksibilitet, tilgængelighed og nytænkning – og ikke mindst tillid. Jeg kan varmt anbefale Publicity, siger Lasse Rich Henningsen, adm. direktør i Musikkens Hus.

Et fantastisk hus
Musikkens Hus er en arkitektonisk perle, tegnet af det internationalt anerkendte arkitektfirma Coop Himmelb(l)au. Huset består af mere end 20.000 m2 fordelt på ni plan med bl.a. fire koncertsale, fem scener, en restaurant, foyer samt undervisnings- og administrationsfaciliteter. De faste beboere er Aalborg Symfoniorkester, Det Jyske Musikkonservatoriums Aalborg-afdeling, Aalborg Universitets musikuddannelser og musikterapi, Musikkens Spisehus samt Musikkens Hus’ egen virksomhed.

Musikkens Hus’ fineste opgave er at tilbyde et program, der både henvender sig til de mange og til de få samt facilitere kultursamarbejder i Aalborg til glæde for alle borgere.

Der skal være plads til de store, rytmiske bands såsom Carpark North samt klassiske verdensnavne som Plácido Domingo og til store tv-shows, der sætter Aalborg på landkortet i forhold til det brede publikum.

Men Musikkens Hus er meget mere end det.

Huset vægter i lige så høj grad at tilbyde spændende crossovers mellem genrer samt jazz og klassisk, der appellerer til en smallere, men stadig vigtig målgruppe. Musikkens Hus lægger scene til både etablerede og upcoming navne – og så samler huset nordjyderne til gratisarrangementer som fællessang og Sankt Hans Aften.

Publicity og Musikkens Hus holder månedlige møder om kommunikationsstrategi, kommende presseaktiviteter, vinkler og målmedier.

Alle kommunikationsaktiviteter tager udgangspunkt i de fem punkter, der udgør Musikkens Hus’ værdigrundlag: Kvalitet, tillid, service, dialog og ambition.

Publicity er stolte og glade for at være en del Musikkens Hus og den uvurderlige betydning, det har for vores landsdel og by.