Analyser, data & statistik Analyser, data & statistik

I øjeblikket oplever vi en stigende efterspørgsel på analyser, der kan give et overblik over egen - og måske udvalgte konkurrenters - aktuelle synlighed, presseomtale og udviklingen i samme over de seneste år. Det gælder både i dagspresse, fagmedier og på de sociale medier. Derfor tilbyder vi at udarbejde analyser eller rapporter, som netop giver mulighed for at opnå et samlet overblik over PR-mæssige styrker såvel som indsatsområder med særligt potentiale.

Vi har nogle specialiserede værktøjer til rådighed, som vi indhenter data med. Disse data kan eventuelt kombineres med dem, du selv opsamler, fx om følgere og deres aktiviteter på de sociale medier.

På baggrund af disse data udarbejder vi en analyse af virksomheden eller brandets synlighed og medieperformance ved at se på antallet af medieomtaler, hvilke medier de findes i og hvilke temaer, der har været aktuelle. Vi beregner den estimerede annonceværdi af omtalen i en given relevant periode og vurderer værdien af den i forhold til omdømme og troværdighed. Hvor det giver mening, kan vi udføre samme øvelse på konkurrenters medieomtale.

Men tal og data er én ting, det væsentligste er jo, hvad man bruger dem til. Derfor supplerer vi vores medierapporter med anbefalinger til PR- og kommunikationsindsatser, der kan understøtte virksomhedens øvrige strategi.