Sociale Medier Sociale Medier

For at have succes med sin kommunikation i dag, skal man være til stede der, hvor samtalen foregår. Og det er i dag i vid udstrækning på de sociale medier.

Tilstedeværelse og nærvær kommer ikke af sig selv. En social mediestrategi er derfor et af de væsentligste elementer i en digital strategi, som må være et must for enhver virksomhed eller organisation i dag. Skal du være til stede på Facebook, LinkedIn, Instagram eller et helt fjerde sted? Og hvordan folder du din kommunikation ud på de forskellige platforme, så du skaber værdi for dine målgrupper og i sidste ende selv får mest muligt ud af det?

Hvad er formålet med din SoMe-indsats?

Hvorvidt du fx skal investere i Facebook-annoncer eller en større kampagne på LinkedIn afhænger bl.a. af, hvad dit formål er, hvad udgangspunktet er i forhold til fx følgere, og hvilke ressourcer du har til at føre planerne ud i livet. En tilstedeværelse på de sociale medier skal nurses og udvikles, hvis den skal skabe værdi.

Du skal også gøre op med dig selv, om målet med din indsats på Facebook, LinkedIn, Instagram eller andre platforme alene er flere likes, flere følgere, mere engagement, flere delinger af dine opslag, eller hvad der konkret vil skabe værdi for dig.

Vigtigst er det i hvert fald, at dit bidrag på de sociale medier er vedkommende og værdiskabende for de personer, du ønsker skal følge dig. Uanset hvad din virksomhed er sat i verden for, skal din tilstedeværelse på de sociale medier reflektere dette - og gerne lidt mere.

Vi lægger strategien

Hos Publicity er vi eksperter i kommunikation på de sociale medier og hjælper dig med at få mest muligt ud af din SoMe-strategi. Mulighederne er (næsten) uendelige. Vi hjælper med at navigere, prioritere og planlægge dine aktiviteter og med at videreudvikle din sociale mediestrategi sideløbende med din forretning.

Kontakt os, og hør mere om, hvordan vi kan understøtte dine aktiviteter med en velovervejet, fortløbende og dynamisk social medietilstedeværelse.