faarup

GateHouse SatCom

 

Hos Publicity er vi specialister i PR – også udenfor landets grænser. Blandt andet hjælper vi den danske satellitkommunikations-virksomhed GateHouse SatCom med at opnå højere synlighed i internationale fagmedier.

 

GateHouse SatCom udvikler softwareløsninger til den internationale satellitkommunikationsindustri. Den danske virksomhed med base i Nørresundby har dyb viden om de globale kommunikationsinfrastrukturer, som i høj grad er båret af satellitsignaler.

Publicity hjælper i dag GateHouse SatCom med at trænge igennem i de internationale fagmedier. Det globale medielandskab er stort, men baseret på grundig research, har vi udvalgt en række fagmedier indenfor satellit- og telekommunikationsindustrierne, som Gatehouse SatCom og deres højteknologiske produkter er relevante for. Det har givet en stor synlighed i internationale fagmedier:

- Vores produkter er meget komplekse og kan være svære at kommunikere ud – selv til de mest hardcore fagmedier. Alligevel har Publicity formået at formidle vores historier og budskaber, så vi har fået omtale i en række internationale fagmedier, fortæller Anne Lundsted Poulsen, som er marketing manager hos GateHouse SatCom, og fortsætter:

- Presseindsatsen resulterede også i et samarbejde med et af de førende fagmedier inden for flykabineindustrien, Connected Aviation Today, hvor vi fik mulighed for at skrive en klumme om fremtiden inden for internetforbindelse i fly og vigtigheden af at teste nye applikationer, som er et marked, der er meget interessant for os.

GateHouse SatCom leverer satellitkommunikationsudstyr til en bred skare af kunder - fra private virksomheder og offentlige institutioner til militære organisationer. Derfor er det vigtigt konstant at holde lys i skiltet med en målrettet presseindsats, der har fokus på aktuelle og relevante emner for det enkelte medie og dets læsere.

- Flere og flere virksomheder bliver specialiseret i en sådan grad, at de kan spille en rolle på topplan i den internationale konkurrence. Her er det helt afgørende at være meget synlig over for virksomhedens smalle målgruppe, der måske er spredt over hele verden. Det er vores fornemmeste opgave at matche virksomhedens kommercielle interesser med emner, medier og målgrupper. Det er i al beskedenhed det, vi kan bidrage med, og det er lykkedes rigtig godt i vores samarbejde med GateHouse SatCom, som har øget sin tilstedeværelse i de internationale medier, fortæller Publicitys direktør, Esben Lind.

Banner Video2