Der gik ikke stille for sig, da WOW PARK slog dørene op til oplevelsesparkens anden park i Billund.
Børnenes hovedstad er blevet en attraktion rigere. Det populære oplevelseskoncept WOW PARK har denne sommer slået dørene op til parkens anden attraktion i Billund. WOW PARK er et outdoorkoncept, hvor hovedattraktionen er leg i naturen. Parken rummer flere end 100 legeaktiviteter såsom trætop-huse og hængebroer i op til 14 meters højde, gigantiske hoppenet med kæmpebolde, underjordiske huler, kæmpeslynger og svævebaner, der er monteret nænsomt om træernes stammer.
Publicity har bistået WOW PARK med en struktureret PR-indsats i forbindelse med åbningen af Billund-parken, der dog måtte udskydes på grund af coronakrisens indtog.
- Set i lyset af coronakrisens konsekvenser er det vigtigere end nogensinde, at attraktioner og destinationer formår at få udbredt de gode historier og markerer sig i det nationale og internationale mediebillede. Det føler vi, vi er lykkes med i samarbejde med Publicity, der har varetaget størstedelen af åbningskommunikationen, lyder det fra Jacob Hindhede, som er medstifter af WOW PARK, der ydermere råder over en park i Skjern.
Åbningen af WOW PARK i Billund har samlet set resulteret i op mod 250 omtaler fra februar 2020 til og med juni 2020. I disse måneder blev der drypvist frigivet historier til pressen med udgangspunkt i blandt andet byggeprocessen, parkens bæredygtige fokus samt afsløring af åbningsdatoen.
Dette sikrede massiv eksponering frem mod åbningsdagen, som blev dækket tæt af landsdelens regionale medier og TV 2 NEWS.
Opmærksomhed ud over landets grænser
Nyheden om åbningen spredte sig imidlertid ikke kun til danske medier. En række internationale rejse- og livsstilsmedier var også omfattet af den omfattende presseindsats, der hurtigt spredte sig til det toneangivende rejsemedie TravelDailyNews og det britiske gigantmedie The Guardian, som sendte en journalist for at teste parken med sin 6-årige søn, der ifølge anmeldelsen beskrev oplevelsen som ”Best. Day. Ever”.