Da Outrup Vinduer & Døre i 2019 blev valgt til at levere hele 1.750 vinduer til andelsboligforeningen AB Njal på Island Brygge, var glæden hos vinduesproducenten stor. Det var nemlig den største enkeltstående ordre i virksomhedens historie og således også en rigtig god referencecase.
Publicity fik derfor til opgave at skabe synlighed om den flotte ordre i pressen med særligt fokus på, hvordan virksomheden løste opgaven med skræddersyede vinduesløsninger og imødekom bygherrens ønsker. Pressemeddelelsen blev målrettet branchens fagmedier, da det især var vigtigt at profilere casen til arkitekter, bygherrer og andre potentielle kunder.
Bragt i flere toneangivende medier
Presseindsatsen resulterede i, at historien gik viralt i landets byggemedier, hvor eksempelvis byggeriets dagblad Licitationen bragte en stor artikel om det både online og i den trykte avis. Også lokale og regionale medier, herunder radio, samlede historien op.
De mange artikler og omtaler viste sig især at vække arkitekternes opmærksomhed, og alt imens historien om ordren spredte sig i det danske mediebillede, kimede telefonen hos Outrups projektleder, som blev ringet op af adskillige arkitekter, der ville høre mere om virksomhedens referencer og produkter.