I transfervinduet for praktikanter er Publicity og Anders Johan Hoppe nået til enighed om en aftale, der gælder for det næste halve år. Den 24-årige kommunikationsstuderende fra Aarhus bliver en del af Publicitys B2B- og B2C-team.
Anders har netop taget hul på sit 6. semester på Kommunikationsuddannelsen ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og kommer med erfaring fra en praktikstilling i nordens største basketball-klub, Bakken Bears, hvor han blandt andet har tilegnet sig kompetencer inden for PR og sociale medier.
Står bag ny kampagne for Fødevarestyrelsen
Udover erfaringen fra Bakken Bears står Anders også bag en ny kampagne for Fødevarestyrelsen sammen med tre studie-kompagnoner. Anders udgør nemlig en fjerdedel af det 80’er-inspirerede popband Kølner Dom. I samarbejde med Fødevarestyrelsen har de netop udgivet popsangen ’Hvad Fuck Er En Bælgfrugt?’, som handler om de officielle kostråd.
Sangen startede som en del af et eksamensprojekt på Journalisthøjskolen og blev udgivet i slutningen af januar, efter ideen landede på Fødevarestyrelsens skrivebord tilbage i august sidste år. Du kan se musikvideoen, der indgår i Fødevarestyrelsens kampagne for de nye kostråd, her.
Anders er et led i Publicitys oprustning forud for forårssæsonen, hvor han vil få en grundig introduktion til Publicitys forskellige berøringsflader gennem det interne uddannelsesforløb Publicity Academy. Det indeholder blandt andet masterclasses om de seneste tendenser og ”best practices” inden for PR, sociale medier og service excellence.
Med tiltrædelsen af det nye kommunikationstalent runder Publicity snart 30 spillere på kontoret i Aalborg.