11. januar 2019

Top tre: Instagram hittede på Publicity.dk i 2018

2018 bød på en masse spændende nyheder inden for kommunikationsverdenen. Her var Instagram især blandt de emner, I interesserede jer for.

Forfatter

Jacob Mark Jensen
Kommerciel chef og rådgiver

Kontakt

jacob@publicity.dk

Jacob

I 2018 har vores læsere især interesseret sig for udviklingen på Instagram og employee advocacy, som i høj grad blev det forgangne års helt store buzzword inden for branding og digital markedsføring. Vi giver her en oversigt over de tre mest læste artikler på Publicity.dk i 2018.

1. Instagram åbner op omkring algoritme

Instagram pillede endnu en gang ved mediets algoritme i 2018, og det resulterer som regel i markante ændringer i forhold til rækkevidde, engagement og prioriteret indhold. Som noget nyt valgte Instagram denne gang at løfte sløret for en række af mediets velbevarede algoritmehemmeligheder til stor glæde for både marketingafdelinger, bureauer og influencers, som kan benytte informationerne strategisk i arbejdet med sociale medier. Bliv klogere på algoritmemysteriet her.

Læs også: Skal Instagram være en del af din digitale strategi?

2. Det gode Instagram-opslag

Det er ikke længere nok blot at være til stede på Instagram. Man skal også skabe inspirerende og involverende indhold. Men hvordan gør man det? Det gav vi fem gode bud på, som du kan læse eller genlæse her.

3. Employee Advocacy i vækst

Employee advocacy bevægede sig gradvist ind på dagsordenen i flere og flere virksomheder i 2018. Det skyldes ikke mindst det seneste års udvikling på især Facebook og Instagram, hvor algoritmen i stigende grad opprioriterer visninger af personligt indhold fra venner og bekendte frem for opslag og annoncer fra virksomheder. Læs mere om employee advocacy her og bliv klogere på, hvordan du kan anvende fænomenet i praksis.