Skip to content
Publicity logo

Klimakommunikation er uundgåeligt for virksomheder og organisationer, der ønsker at bevare deres relevans i en verden, hvor bæredygtighed inden for både klima- og miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige forhold er i højsædet.

Bæredygtighed og ESG

Vores tilgang til kommunikation af bæredygtighed og ESG

Klimakommunikation

Klimakommunikation er uundgåeligt for virksomheder og organisationer, der ønsker at bevare deres relevans i en verden, hvor bæredygtighed inden for både klima- og miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige forhold er i højsædet. Det er derfor en nødvendighed, at virksomheder kommunikerer deres ESG-indsatser (Environment, Social, Governance) tydeligt og troværdigt. Det er ikke længere tilstrækkeligt at fokusere på profit og økonomisk vækst; bæredygtighed skal integreres i virksomhedens kernefortælling.

Forebyg greenwashing

Samtidig er der en stigende skepsis over for grønne budskaber hos mediebrugere og en tilsvarende frygt for greenwashing hos virksomheder. Det er derfor afgørende at finde den rette balance mellem handling og kommunikation – og at der er dokumentation for de indsatser, man kommunikerer om. Med vores tilgang sikrer vi, at din virksomheds kommunikation er ærlig og veldokumenteret, så I undgår at præsentere initiativer som grønnere eller bedre, end de reelt er.

Hos Publicity arbejder vi med virksomheder i alle størrelser og brancher – fra store CO2-udledere til grønne pionerer. Vores mål er at sikre, at vores kunder får den nødvendige taletid i medierne, på sociale platforme og i dialogen med deres interessenter. En effektiv klimakommunikation kræver en strategisk tilgang, hvor ESG ikke blot er en del af virksomhedens eksistensgrundlag, men også en integreret del af kommunikationsstrategien.

ESG-kommunikation skal prioriteres

Vil du gerne styrke ESG-kommunikation i din virksomhed, anbefaler vi at etablere et decideret kommunikationsspor, der bygger på virksomhedens konkrete handlinger, mål og visioner. Hos Publicity kan vi hjælpe med at identificere ESG-initiativer, udvikle en strategisk fortælling og ikke mindst eksekvere en klar kommunikationsplan.

Vores erfaring er, at konkret og åben kommunikation er nøglen til succes. Ingen er i mål med bæredygtighed, men alle er i gang i et eller andet omfang. Det er vigtigt at fortælle omverdenen om. Ved at være ærlig, konkret og dokumentere jeres indsatser kan I forebygge greenwashing og opbygge en solid og troværdig bæredygtighedsprofil.

Tre gode råd til at undgå greenwashing

  1. Vær konkret om mål og indsatser, og dokumentér påstande
  2. Bliv certificeret af uafhængig tredjepart
  3. Vær ærlig og afbalanceret uden floskler og banaliteter

Case

Publicity har hjulpet flere danske og internationale virksomheder med udarbejdelsen af ESG-rapporter.

Nysgerrig på at vide mere?

Lad Publicity hjælpe din virksomhed med at mestre denne komplekse kommunikationsdisciplin og sikre, at jeres grønne budskaber bliver hørt – uden at gå på kompromis med troværdigheden.

Udfyld formularen, og vi vender tilbage til dig.

Contact Us