Skip to content
Publicity logo
Kunde

Træ i Byggeriet

Publicity hjælper foreningen Træ i Byggeriet med at sætte træbyggeri på byggebranchens og politikernes dagsorden.

Byggeriet er en af de største klimasyndere, og det skyldes blandt andet det negative klimaaftryk, som en lang række byggematerialer sætter. Derfor ønsker Træ i Byggeriet at øge anvendelsen af træ.

Siden 2019 har foreningen i tæt samarbejde med Publicity arbejdet for at udbrede kendskabet til træets mange anvendelsesmuligheder og bæredygtige egenskaber igennem forskellige kommunikationsindsatser. Først med udviklingen af en helt ny hjemmeside og herefter med løbende content til sociale medier, nyhedsbreve, web og videomateriale målrettet blandt andre bygherrer, arkitekter, entreprenører og ingeniører.

Hertil kommer en kontinuerlig presseindsats, som udover byggeriets parter også er målrettet politikerne. Med forskellige pressemeddelelser og debatindlæg placeres vigtige budskaber løbende i relevante medier med henblik på at påvirke aktuelle dagsordener og politiske interessenter.

Lauritz Rasmussen, sekretariatsleder i Træ i Byggeriet

– Vi er en bred gruppe af danske leverandører af træ og træbaserede løsninger, som har forenet kræfterne om en fælles mission, der skal sætte træ på dagsordenen. I den forbindelse er god kommunikation altafgørende. Vi skal ikke alene gøre byggebranchen opmærksomme på træets fordele som det mest klimavenlige byggemateriale, men også politikerne, som spiller en væsentlig rolle i forhold til at bane vejen. Her formår Publicity med udgangspunkt i virksomhedens brede viden om vores branche at skabe værdifulde resultater.