Ref Cembrit Solid Denmark 418

Cembrit og Publicity etablerer Dansk Arkitektpanel

 

Publicity har i samarbejde med byggematerialeproducenten Cembrit oprettet Dansk Arkitektpanel blandt danske arkitekter og rådgivere, som to gange om året bidrager med værdifuld viden om tidens trends og aktuelle udfordringer i byggebranchen.

 

Den danske byggebranche er i rivende udvikling. Nye byggerier skyder op, og byggematerialeproducenter har mere end nogensinde behov for inspiration og videndeling om fx fremtidens byggestil og bæredygtighed, som de danske tegnestuer ligger inde med. Cembrit har derfor set et behov for at skabe et panel blandt danske arkitekter og rådgivere, der via en online spørgeundersøgelse kan give deres faglige vurdering til kende om branchen.

Publicity har i mere end 10 år arbejdet sammen med Cembrit om at håndtere virksomhedens interne såvel som eksterne kommunikation. Derfor blev Publicity involveret som strategisk sparringspartner i udviklingen, udrulningen og varetagelsen af Dansk Arkitektpanel:

- Det betyder meget for os, at vi har et professionelt og tillidsfuldt samarbejde med vores leverandører, og derfor var det naturligt for os at få hjælp af Publicity til at føre vores vision om at samle førende fagpersoners erfaringer og kompetencer inden for forskellige grene i branchen ud i livet, fortæller Anja Olesen, der er marketingkoordinator hos Cembrit.

Dansk Arkitektpanel blev lanceret i foråret 2018 og består i praksis af en online spørgeundersøgelse, der udsendes to gange årligt. Senest har 80 respondenter besvaret spørgsmål om blandt andet trends, konjunkturer og aktuelle udfordringer i branchen med stor succes:

- Vi har haft fornøjelsen af at være med fra den spæde start til udviklingen af Dansk Arkitektpanel, og vi har nu fokus på at eksekvere og kommunikere undersøgelsernes resultater i pressen. De bidrager med værdifuld viden om branchen, og historierne har vist sig at være en stor succes hos især de danske fagmedier. Vi har netop igangsat den femte undersøgelse, og vi glæder os til at føre de gode takter videre, lyder det fra Publicitys direktør, Esben Lind.

Nøgletal fra Dansk Arkitektpanel bliver indsamlet i en rapport, der udsendes til respondenterne og anvendes efterfølgende i pressen og på Cembrits hjemmeside samt sociale medier. Der er ligeledes oprettet en showcase-side på LinkedIn med formålet om at udbrede kendskabet til Dansk Arkitektpanel.

Læs mere om panelet her