Publicity stod bag pressekampagnen fra start til slut, da Fårup Sommerland i 2021 kunne offentliggøre og et år senere klippe snoren til Danmarks absolut største rutsjebane, Fønix. Med mere end 300 medieomtaler i både regionale, nationale og internationale medier samt stor interesse fra offentligheden blev Nordjyllands nye turistmagnet sendt sikkert i luften.
Fårup Sommerland kunne den 9. april 2022 føje et markant kapitel til historiebøgerne, da forlystelsesparken klippede snoren til Danmarks med afstand største rutsjebane og parkens største forlystelsesinvestering nogensinde, Fønix. Med massiv bevågenhed fra både gæster og medier har Fønix været det helt store samtaleemne i dansk turismesammenhæng siden offentliggørelsen af den 100 millioner kroner dyre rutsjebane.
Allerede inden afsløringen af den enorme forlystelsesinvestering i forsommeren 2021 blev Publicity tilknyttet projektet som bannerfører for pressekampagnen fra offentliggørelse til åbning af Fønix.
- Vi har gennem en årrække samarbejdet med Publicity, og det var derfor helt naturligt at tilknytte bureauet, da vi i Fårup Sommerland skulle afsløre den til dato største nyhed i parkens historie. Publicity har et stærkt kendskab til medielandskabet og mediernes forskellige nyhedskriterier, og med dem som primus motor på pressekampagnen vidste vi, at vores nye forlystelse ville nå den flyvehøjde og mere til, som vi drømte om, siger Rasmus Mortensen, kommerciel chef i Fårup Sommerland.
Via versionerede pressemeddelelser målrettet traditionelle nyhedsmedier, businessmedier og internationale medier samt en eksklusiv afsætning til Ritzaus Bureau opnåede offentliggørelsen af Fønix mere end 100 forskellige omtaler i både tv, radio, aviser og onlinemedier i løbet af det første døgn, ligesom nyheden gik viralt med mere end 14.000 kommentarer på DR Nyheders Facebook-side.
Overvældende bevågenhed
Frem mod selve åbningen af Fønix 9. april 2022 bestod PR-arbejdet i at fastholde den indledende hype med løbende pressemeddelelser, milepæle og eksklusive indsigter i tilblivelsen af Danmarks største rutsjebane. Publicity har desuden stået for presseinvitationer samt mediehåndtering i forbindelse med åbningsdagen.
Den samlede presseindsats, der i alt strakte sig over mere end et år, genererede mere end 300 medieomtaler i både danske og internationale medier – herunder kernemedierne Børneavisen, DR Ultra, TV2.dk, TV2 Nyhederne, DR.dk, TV Avisen, Børsen m.fl.
- Bevågenheden i forbindelse med lanceringen af Fønix har været enormt overvældende. Vi har ikke tidligere oplevet samme eksponering for et enkeltstående projekt i Fårup Sommerland, og det skyldes uden tvivl det grundige arbejde, Publicity har udført i forbindelse med pressen. Hele processen har været kendetegnet ved stor professionalisme, iderigdom, stærkt kendskab til mediebranchen og struktureret eksekvering, lyder det fra Rasmus Mortensen.
Fra Publicity skal lyde et stort tillykke til Fårup Sommerland med den vellykkede åbning af Danmarks største rutsjebane.