Publicity og den danske hotel- og gastronomikoncern Bühlmann Hotels indledte i 2023 et nyt strategisk samarbejde, der bl.a. skal styrke Bühlmanns tilstedeværelse i pressen og blandt relevante beslutningstagere. Samarbejdet skal bidrage til Bühlmann-koncernens ambitiøse vækstrejse, der indebærer en markant ekspansion på det danske hotelmarked.
Den danske hotel- og gastronomikoncern Bühlmann Hotels, der har hovedsæde i Aalborg, har de seneste år arbejdet målrettet på at klargøre koncernen til en større vækstrejse, hvor ambitionen er at blive landsdækkende inden for få år. Som led i hotelkoncernens ambitiøse vækststrategi har Bühlmann og Publicity indledt et nyt strategisk samarbejde, der skal bidrage til at forløse Bühlmann Hotels vækstambitioner.
Samarbejdet, der blev indledt i 2023 i forbindelse med Bühlmanns overtagelse af det ikoniske Hotel Royal i Aarhus, består i en strategisk PR- og kommunikationsindsats, der både har til hensigt at profilere Bühlmann som koncern samt hvert enkelt hotel i Bühlmanns portefølje. Indsatsen skal således øge hotelkoncernen og de enkelte hotellers tilstedeværelse i danske medier samt styrke virksomhedens position blandt relevante beslutningstagere og investorer i den danske hotel- og leisurebranche.
- Vi har længe fulgt Bühlmann Hotels på afstand og set, hvordan de har bredt deres vinger i større og større dele af landet. Vi er derfor også utroligt glade for, at vi nu har indledt et strategisk samarbejde med Bühlmann og vi herigennem kan få lov at bidrage til den ambitiøse vækstrejse, de har indledt. Der er tale om en koncern, der virkelig har noget på hjerte og tør melde store ambitioner ud, ligesom der løbende foregår mange spændende ting på deres voksende portefølje af hoteller, som vi glæder os til at indvie pressen og den øvrige omverden i, siger Sanne Nørbjerg, bureauchef hos Publicity.
Millionrenovering af ikonisk Aarhus-hotel på alles læber
Bühlmann Hotels råder i dag over 10 unikke hoteller og har alene siden 2023 tilføjet tre nye hoteller til virksomhedens voksende portefølje. I forbindelse med Bühlmanns overtagelse af Hotel Royal i Aarhus har koncernen gennemført en storstilet renovering af det ikoniske hotel for mere end 20 mio. kr. I den forbindelse har Publicity varetaget al kommunikation målrettet pressen i forbindelse med både renoveringen og genåbningen af hotellet beliggende i hjertet af Aarhus.
Indsatsen har bl.a. bestået i kommunikation til pressen om påbegyndelse af selve renoveringen, tilrettelæggelse af løbende interviews om ambitionerne, løbende distribuering af fotos og status på renoveringen, invitation af presse til genåbningen samt efterfølgende invitationer til pressebesøg på det færdigrenoverede hotel.
- Hotel Royal var et af Bühlmann Hotels største og vigtigste projekter i forhold til profilering af, hvem vi er, og hvad vi kan. Derfor var det afgørende for os, at vi fik historien om Hotel Royal bredt ud til den danske presse, så man i alle dele af landet var bevidste om vores store ambitioner. Vi teamede derfor op med Publicity, som fra dag et har været en vigtig sparringspartner, der har bistået med både rådgivning, udarbejdelse af pressemateriale, opfølgning hos journalister mv. Royal-casen er blevet startskuddet til et fast strategisk samarbejde, som har stor betydning for vores vækstrejse samt generelle profilering og brand awareness, siger Karina Harbo, CMO hos Bühlmann Hotels.
Den særskilte PR-indsats i forbindelse renoveringen og genåbningen af Hotel Royal har både sikret Bühlmann Hotels og Hotel Royal en bred eksponering samt en række større kvalitetsomtaler i flere landsdækkende, brancherelaterede og lokale medier, herunder Børsen, Berlingske, Århus Stiftstidende, Jyllands Posten m.fl.
Hos Publicity glæder vi os over samarbejdet med Bühlmann Hotels og vi ser frem til fortsat at bidrage til koncernens ambitiøse vækststrategi.