Et generationsskifte hos virksomheden Timberman, der er specialister i gulvløsninger med materialer som kork, vinyl og træ, blev anledningen til et samarbejde med Publicity. I den forbindelse havde Timberman et ønske om at øge virksomhedens synlighed i bygge- og forbrugermedier, og på baggrund af et indgående kendskab til branchen, blev Publicity derfor valgt til opgaven.
- Vi valgte Publicity, da de gennem flere år har arbejdet med virksomheder i byggebranchen og derigennem har opbygget en ekspertise inden for området. Desuden har jeg tidligere samarbejdet med Publicity og vidste således, at de går til opgaver med stor professionalisme og løser opgaver med høj kvalitet, fortæller adm. direktør i Timberman, Mogens Fisker.
Publicity hjælper Timberman med at trænge igennem til pressen med en bred vifte af presseaktiviteter, som spænder fra historier om trends og spændende kundecases, som for eksempel da Hotel Fårup og Haderslev Realskole fik nyt gulv, til at arrangere en større pressetur til Portugal i 2019.
Den havde til formål at give journalister et indblik i virksomhedens produktionskæde og vise, hvordan kork bliver høstet og brugt i en bæredygtig produktion af virksomhedens korkgulve, der går under navnet Wicanders.
Presseturen skabte en masse opmærksomhed omkring virksomheden og genererede hele 27 omtaler i medierne, hvor eksempelvis Børsen Pleasure skrev en fire siders lang reportage til den trykte avis. Omtalerne var meget forskelligartede og spredte sig ud over både forbruger- og fagmedier, nationale- og lokale medier og blev desuden bragt på tryk og online.
- Vi har et rigtig godt samarbejde med Timberman, som er en spændende kunde at arbejde med, da virksomheden på flere punkter er frontløber i branchen med deres miljøvenlige produktion af korkgulve. Derfor er vi stolte af at være med til at synliggøre virksomheden gennem en proaktiv og kontinuerlig presseindsats, som skaber præferencer hos rådgivere, entreprenører og slutkunder, forklarer PR-konsulent og retoriker, Nadia Lundqvist Frydensbjerg.
Presseindsatsen bliver desuden suppleret med content på sociale medier, hvor Publicity assisterer med at skabe en sammenhængskraft mellem virksomhedens pressehistorier og egne medier.