Har du styr på den interne kommunikation i din virksomhed, og er du bevidst om de fordele, som du kan opnå gennem god intern kommunikation?
Intern kommunikation har i mange år stået i skyggen af ekstern kommunikation, men flere virksomheder er begyndt at prioritere kommunikation til medarbejderne.
Og med god grund.
Intern kommunikation er nemlig vigtigere end nogensinde før. Det skyldes blandt andet, at vi i disse år ser store forandringer i verden, når det f.eks. gælder geopolitik, klima og økonomi. Medarbejderne vil i stigende grad vide, hvordan virksomheden forholder sig til og agerer i en verden, der er mere kompleks end tidligere.
Derudover er hjemmearbejde langt mere udbredt efter coronapandemien. Når en del af medarbejderne ikke møder fysisk på arbejdspladsen, kræver det mere fokus på intern kommunikation for at sikre sammenhængskraften og fællesskabsfølelsen på tværs af virksomheden.
Kræver en klar strategi
Der er ingen tvivl om, at en veltilrettelagt intern kommunikationsindsats styrker sammenhængskraften i virksomhederne og bidrager til større motivation, engagement og glæde blandt medarbejderne, som er virksomhedernes vigtigste ressourcer og ambassadører.
Medarbejderne forventer, at ledelsen kommunikerer klart og præcist om f.eks. opkøb, organisationsændringer, strategier og andre tiltag, der har betydning for medarbejdernes dagligdag. Men intern kommunikation er en vanskelig disciplin, og mange virksomheder har brug for hjælp til at udvikle strategien og prioritere indsatserne – herunder beslutninger om kanalvalg, budskaber, talspersoner mv.
Hos Publicity har vi stor erfaring med at lægge de strategiske grundsten og planlægning af virksomheders interne kommunikation, og du kan læse mere om vores tilgang her.
Kontakt os i dag, hvis du er nysgerrig på, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed videre med jeres interne kommunikation.