Skip to content
Publicity logo

Hvordan skal virksomheder kommunikere om M&A? Brug kommunikation strategisk i virksomhedsovertagelser. Uanset om virksomheder opkøber, opkøbes eller fusionerer, er intern og ekstern kommunikation en forudsætning for at sikre en gnidningsfri overgang.

M&A-kommunikation

Vores tilgang til M&A-kommunikation

Står din virksomhed over for en fusion eller et opkøb? Din kommunikation er afgørende

Uanset om din virksomhed fusionerer eller opkøber, er intern og ekstern kommunikation en forudsætning for succes.

Hos Publicity har vi rådgivet flere virksomheder i forbindelse med store M&A-udmeldinger, som har bidraget til en gnidningsfri overgang gennem effektiv kommunikation.

God kommunikation giver ro i en hektisk proces

Fusioner og opkøb er ofte forbundet med tidskrævende og komplekse processer.

Med en betroet kommunikationspartner i ryggen kan du sikre opbakning til din udmelding og reducere bekymringer, misforståelser og rygter.

Ved at kommunikere åbent og fyldestgørende får du langt nemmere ved at styre narrativet og trænge igennem med dine budskaber. Det er afgørende i en proces, som har stor betydning for dine interne og eksterne interessenter.

Styrk din troværdighed blandt medarbejdere og stakeholders

Når din virksomhed gennemgår en stor forandring, som en fusion eller et opkøb kan være, er det vigtigt, at du fremstår troværdig og tillidvækkende. Det er med til at sikre en positiv modtagelse af din udmelding.

Dine medarbejdere har brug for at forstå ræsonnementet bag beslutningen, og derfor bør du kommunikere tydeligt internt i din organisation. Det samme gælder for eksterne interessenter, som bør informeres, inden de læser om udmeldingen i medierne.

Hav styr på, hvem dine talspersoner er, og klæd dem godt på til at adressere eventuelle spørgsmål og bekymringer med en grundig Q&A. På den måde fremstår talspersoner forberedte og kan agere mere roligt i en ofte travl periode.

Hos Publicity hjælper vi dig med at identificere de vigtigste budskaber og hjælper dine talspersoner med at levere dem, så din virksomhed agerer overbevisende set indefra og udefra.

Træng igennem mediemuren med din fusion eller dit opkøb

En veltilrettelagt pressekampgane er et strategisk stærkt værktøj, når din virksomhed skal kommunikere om fusioner eller opkøb.

Med en veludført presseindsats øger du din synlighed i markedet og styrker dit omdømme blandt kunder og partnere. Du opnår samtidig en god mulighed for at tiltrække nye kunder eller investorer.

Vores koncept

Det er vores erfaring, at en god kommunikationsstrategi bidrager til en lettere transition og større opbakning blandt interessenter. Hos Publicity arbejder vi ud fra et kommunikationskoncept for M&A-projekter, der typisk inkluderer nedenstående steps.

  1. Dialog på tværs af faggrupper og virksomheder
  2. Identificering af målgrupper
  3. Planlægning af kommunikationsplan
  4. Udtænkning af budskaber
  5. Træning af talspersoner
  6. Udarbejdelse af grundig Q&A
  7. Presseindsats og koordinering med medier
  8. Monitorering af mediedækning og responsen

Står din virksomhed over for en fusion eller et opkøb?

Lad os være din fortrolige kommunikationspartner gennem processen.

Udfyld formularen, og vi vender tilbage til dig.

Contact Us