
Skal jeres virksomhed eller organisation melde en stor nyhed ud, der fortjener ekstra opmærksomhed?
Presse- og kommunikationsplan

Vores tilgang til presse- og kommunikationsplaner
Med en presse- og kommunikationsplan som omdrejningspunkt sikrer man i forbindelse med offentliggørelsen af en stor nyhed at skabe maksimal opmærksomhed i pressen samt inddragelse af alle relevante interessenter – både før, under og efter offentliggørelsen.
En presse- og kommunikationsplan har derfor bl.a. til hensigt at kortlægge alle mulige presseegnede vinkler i forbindelse med offentliggørelse af nyheden samt vinkler tilpasset forskellige medier med henblik på maksimal eksponering. Der er nemlig ofte mulighed for at vinkle den samme nyhed til flere forskellige medietyper, ligesom der ofte kan være opfølgende historier at fortælle senere, således offentliggørelsen af jeres specifikke nyhed bevarer opmærksomheden over længere tid.
Desuden vil større udmeldinger også ofte kræve en intern orientering – i nogle tilfælde i forskellige tempi – ligesom vigtige samarbejdspartnere og beslutningstagere også kan indtænkes som direkte modtagere af nyheden. Presse- og kommunikationsplanen skal således også tage højde for jeres vigtigste interessenter, og hvornår disse bør underrettes.
Case
Vi har hjulpet flere virksomheder med at sikre maksimal eksponering i forbindelse med store offentliggørelser.
Lyst til at vide mere?
Står du over for offentliggørelsen af en større nyhed, kan vi tage en drøftelse om, hvordan vi bedst tilrettelægger udmeldingen.
Udfyld formularen, og vi vender tilbage til dig.