
Læg en plan, og kom på mediernes dagsorden.
Pressestrategi

Vores tilgang til pressestrategi
En velstruktureret pressestrategi fungerer som et effektivt værktøj for virksomheder og organisationer, når man ønsker at kommunikere med omverden via de traditionelle medier. Med strategien har man som afsender af budskaber gjort sig grundige overvejelser om mål og formålet ved at bruge pressen. Det kan eksempelvis være at øge synligheden, positionere virksomheden som en ekspert på et specifikt område eller kommunikere en stor og vigtig nyhed.
En pressestrategi har ligeledes til hensigt at kortlægge kernebudskaber og målgrupper, samt hvilke medier målgruppen anvender, således kommunikationen kan tilpasses og målrettes de rette kanaler. Samtidig kan man som virksomhed med fordel kortlægge de journalister på forskellige medier, der arbejder inden for den branche, man som virksomheder opererer i.
En pressestrategi bør imidlertid også forholde sig til potentielle negative sager og krisesituationer, således man som organisation står bedst rustet, når stormen raser. Vi hjælper jer derfor også med at identificere potentielle issues, og hvordan I som virksomhed bedst muligt håndterer disse.
Vi sætter os ind i vores kunders forretning og lægger en klar og tydelig retning for presseindsatsen, så den giver en effektiv og kontinuerlig tilstedeværelse i mediebilledet, der understøtter virksomhedens andre aktiviteter.
Case
Hos Publicity har vi mange års erfaring med presserådgivning og ekstern formidling. Vi udarbejder og eksekverer hvert år et utal af PR- og pressestrategier for alt fra den lokale, mellemstore virksomhed til den store, markedsledende organisation.
Nysgerrig på at vide mere?
Lad os blive skarpere på, hvordan din virksomhed bør gribe pressen an.
Udfyld formularen, og vi vender tilbage til dig.