Kunde
A. Enggaard
Services
Eksekvering på sociale medier
Koordinering
Rådgivning og strategi
Storytelling
Mange virksomheder støtter kulturinstitutioner og sportsklubber gennem sponsorater og partnerskaber. Ofte resulterer det i billetter og logoeksponering, men potentialet rækker langt ud over de traditionelle sponsorpakker.
Ved indgangen til 2022/2023-sæsonen i 3F Superligaen forlængede A. Enggaard sit tribunesponsorat med AaB, så Aalborg Portland Parks sydlige langside også fremover ville bære navnet A. Enggaard-tribunen.
Med tribunesponsoratet følger blandt andet mulighed for at eksponere virksomhedens logo på en række bannere, der løber på tværs af tribunen. Og det var disse bannere, der blev – og fortsat er – omdrejningspunktet for en ganske særlig sponsorataktivering.
– Det startede med, at AaB i forbindelse med forlængelsen konkret arbejdede på at få deres tribunepartnere med på at male alle reklamebannere på stadion røde for at styrke stadionoplevelsen. Det ville vi gerne bakke op om, og efter en dialog med vores faste kommunikationspartner Publicity besluttede vi, at vi faktisk gerne ville gå skridtet længere for at støtte klubben og ikke mindst fansene, siger økonomichef i A. Enggaard Anders Mejlholm.
A. Enggaard gav bannerplads til fans
I samråd med AaB og Publicity valgte A. Enggaard at inddrage AaB’s fans i udformningen af den centrale bannerplads på A. Enggaard-tribunen.
Det blev markeret med en kampagne, der løb over flere uger og både bød på udmelding om initiativet, diverse teaseropslag på AaB’s kanaler – herunder en fantastisk video, som AaB håndterede – og den officielle præsentation på stadion, der fandt sted i pausen til en 3F Superliga-kamp mellem AaB og OB.
Stort engagement og positiv feedback
Kampagnen havde stor rækkevidde og engagement på Facebook, Instagram og X (tidligere Twitter), hvor den levede på AaB’s kanaler og flittigt blev delt af fans.
Men én ting er reach og engagement. Noget andet er den fortælling omkring A. Enggaards sponsorat og opbakning til AaB, der blev skabt. Med initiativet viste A. Enggaard, at de tager AaB og ikke mindst fansene alvorligt, og kampagnen bidrog derfor til at understrege, at A. Enggaard er en virksomhed, der gerne vil både AaB og Aalborg som by det bedste.
Fakta om kampagnen
- Høj synlighed og engagement på sociale medier, især Facebook, Instagram og X (tidligere Twitter)
- Positive tilbagemeldinger fra fans og delinger fra AaB’s støttegrupper
- Omtale i lokale medier som MigogAalborg.dk og på AaBSport.dk
- Officiel lancering på Aalborg Portland Park med 7.759 tilskuere