Kunde
Davidsen
Services
Intern kommunikation
M&A-kommunikation
Pressekampagne
I forbindelse med et stort opkøb af tre virksomheder har Publicity rådgivet og hjulpet trælastkoncernen Davidsen med kommunikation til medarbejdere, kunder og leverandører samt en stor presseindsats.
Arbejdet skete i et tæt og tillidsfuldt samarbejde med både Davidsen, moderselskabet Kesko og individuelt med de tre opkøbte virksomheder.
Gennem nøje tilrettelagt planlægning, koordinering og eksekvering var der særlig fokus på at sikre, at alle parter – fra de mere end 1.500 medarbejdere til kunder og samarbejdspartnere – blev informeret klart og ensartet om opkøbene.
Fakta om indsatsen
- 4 pressemeddelelser
- 90+ omtaler
- 2,5 mio. eksponeringer
Udmeldingen blev understøttet af en omfattende presseindsats, som resulterede i stor mediedækning med knap 100 omtaler og mere end 2,5 mio. eksponeringer, hvilket bidrog til en positiv modtagelse af opkøbene både lokalt og nationalt.
Gennem hele processen har Publicity sørget for, at alle aspekter af kommunikationen understøttede Davidsen og Keskos ønsker og mål for at sikre en vellykket transition for alle involverede.