25. oktober 2017

NT intensiverer PR- og kommunikationsindsatsen

NT 24

Nordjyllands Trafikselskab (NT) har det seneste år sat store og nyskabende projekter i værk. Derfor har NT allieret sig med Publicity med henblik på at skabe opmærksomhed omkring selskabets indsats for at styrke mobiliteten i Nordjylland samt for at udbrede kendskabet til den kollektive trafik i regionen.

Forfatter

Esben Lind
Direktør og rådgiver

Kontakt

esben@publicity.dk

Esben

NT har en ambitiøs vision om at sætte nye standarder for åbenhed og kommunikation. I den forbindelse har den nordjyske trafikaktør indgået et samarbejde med Publicity, der skal bidrage til at udbrede kendskabet til NT og dets innovative projekter både lokalt, regionalt og nationalt.

Udviklingen går i disse år stærkt hos NT, som på flere måder skiller sig positivt ud blandt landets kollektive trafikselskaber. NT overtog for nyligt den regionale togdrift fra DSB sammen med Region Nordjylland og Nordjyske Jernbaner, og tidligere på året indgik trafikselskabet et opsigtsvækkende samarbejde med GoMore og Aalborg, Frederikshavn og Hjørring kommuner om etablering af 13 samkørsels-stoppesteder.

Vi har en overordnet strategi om at øge mobiliteten i Nordjylland. Et af midlerne til at nå dette mål er at øge kommunikationen. Dels til nordjyderne, så kendskabet til vores både nye og gamle produkter er så højt som muligt, og dels også til resten af landet for blandt andet at tiltrække nye samarbejdspartnere. Her ser vi et stort potentiale i samarbejdet med Publicity, idet vi sammen kan synliggøre og skabe både offentlig og politisk opmærksomhed omkring de mange nye initiativer, der de seneste år har gjort os til en foregangsregion på området for kollektiv trafiksiger Mette Henriksen, chef for salg og kunder hos NT.

Hos Publicity ser vi et stort PR-potentiale i NT’s projekter, og det skyldes ikke mindst, at NT på en række områder vælger at gå nye veje i dansk kollektiv trafik. Vi glæder os til det videre samarbejde.