Sanne Nørbjerg
Bureauchef
sanne@publicity.dk
Skab den rigtige røde tråd
Med den rette røde tråd på din profil øges muligheden for at få de rigtige følgere. Den røde tråd bidrager til ensartethed, hvilket signalerer, at indholdet er velovervejet og gennemtænkt. Det handler med andre ord om at finde dit fokus, som skal være gennemgående på din profil. Sælger du eksempelvis lamper, kan indretning og interiør være din røde tråd. Brug derfor gerne tid på at tage det helt rigtige billede og skrive en passende billedtekst, som er i tråd med det øvrige indhold.
Giv dine følgere det, de vil have
Det er ikke mere end et par år siden, at Instagram lancerede muligheden for at få indsigt i følgernes adfærd. Under funktionen ”Insights” kan du nemlig tracke dine følgeres aktivitet på Instagram, heriblandt hvornår på dagen, de er mest aktive. Du kan også dykke ned i alder, køn og lokalitet, hvilket gør det muligt at målrette indholdet og nå ud til de helt rigtige.
Skab engagement
Når du har lokket brugerne til din profil, er det mindst lige så vigtigt at fastholde dem. Det er derfor en god idé at producere ”call to action”-indhold, som lægger op til, at dine følgere kan involvere sig - eksempelvis gennem opfordringer til at deltage i kommentarfeltet. Hvis du aktivt inddrager brugerne i dit brand, kommer du langt i forhold til at skabe engagement – og engagement er med til at skabe trofaste og loyale følgere.
Vær autentisk
Instagram er på mange måder et personligt medie, som giver dig en unik mulighed for at give dine følgere et eksklusivt kig ind bag kulissen. Det gælder blandt andet gennem story-funktionen, hvor man løbende deler små øjeblikke fra virksomhedens hverdag. Her kan du fremstå mere autentisk, og dine følgere vil i højere grad udvikle loyalitet overfor dit brand.