02. april 2020

PR: En hjælpende hånd til boligsalget

HusCompagniet

Blandt andet gennem en målrettet presseindsats inviterede HusCompagniet boliginteresserede til en stor inspirationsdag i hele Jylland, så husbyggeren kunne fremvise løsninger til potentielle huskøbere. Det resulterede i store, flotte omtaler i både regionale dagblade, lokale ugeaviser og online medier.

Et rekordstort salg i første halvår af 2019 og en fortsat stor efterspørgsel på nybyggede huse i andet halvår. Det var årsagen til, at Danmarks største producent af typehuse og enfamiliehuse for første gang nogensinde inviterede boligejere på en ekstraordinær inspirationstur i hele Jylland, som blev kaldt Tour de Jylland. Her holdt HusCompagniet åbent hus i intet mindre end 59 forskellige huse på én gang, hvor boliginteresserede kunne køre fra sted til sted og få idéer til det nye drømmehus.

For at sikre, at dagen blev en stor succes, og at så mange potentielle huskøbere som muligt dukkede op, blev invitationerne suppleret med en målrettet presseindsats. Den havde til formål at skabe opmærksomhed omkring dagen i relevante trykte og online medier og således bidrage til et højt besøgstal.

Vi havde lagt et stort arbejde i at holde åbent hus i 59 forskellige huse på samme tid, og derfor var det også vigtigt for os, at besøgstallet på dagen var højt, så vi kunne fremvise vores løsninger til så mange potentielle huskøbere som muligt, fortæller afdelingsdirektør i HusCompagniet Aalborg, Peter Jakobsen, og fortsætter:

- I den forbindelse hjalp Publicity os med presseindsatsen, som var målrettet de forskellige lokalområder, hvor udstillingshusene var placeret. Det resulterede i store, flotte omtaler i både regionale dagblade, lokale ugeaviser og online medier, hvilket havde en stor indflydelse på, at dagen blev en succes.

Historien om Tour de Jylland blev samlet op af alt fra regionale dagblade som Herning Folkeblad, Randers Amtsavis og JydskeVestkysten til lokale ugeaviser som Ugeavisen Vejle, Brønderslev Avis og Horsens Posten, som alle var målmedier i presseindsatsen.