02. juni 2020

GateHouse Telecom: International synlighed styrker eksporten

Foto Gatehouse

Satellitkommunikationsvirksomheden GateHouse Telecom har kunder over hele verden og derfor også et stort behov for at trænge igennem i de internationale fagmedier. I den forbindelse samarbejder virksomheden med Publicity – et samarbejde der nu bliver nu udvidet til også at rumme søsterselskabet GateHouse Maritime.

Forfatter

Anders Bo Andersen
Seniorkonsulent

Kontakt

anders@publicity.dk

ABA

GateHouse Telecom udvikler softwareløsninger til den internationale satellitkommunikationsindustri. Fra sin base i Nørresundby eksporterer virksomheden således sine højteknologiske løsninger til satellitoperatører i hele verden.

Det globale marked for virksomhedens løsninger betyder blandt andet, at GateHouse Telecom har behov for at være synlige i særligt de internationale fagmedier inden for satellit- og telekommunikation samt flyindustrien og elektronik. Omtale i relevante medier giver nemlig virksomheden stor troværdighed hos kunder og samarbejdspartnere, forklarer marketing manager hos GateHouse Telecom, Anne Lundsted Wulff:

- Vores presseomtaler er med til at øge kendskabsgraden til vores virksomhed og løsninger, som er meget tekniske og nicheprægede. Det er vigtigt, at vi på tværs af kanaler løbende skaber interesse for vores løsninger og fortæller om, hvorfor de er en god investering, siger hun og fortsætter:

- Vi har derudover et bredt netværk af samarbejdspartnere, som vi løbende udbygger. De er en vigtig del af vores forretning, da samarbejdspartnere potentielt kan hjælpe os ind på nye markeder. Her er pressearbejdet også et vigtigt værktøj for os, da synliggørelse i relevante internationale medier hjælper os med at være top of mind.

Publicity hjælper i dag GateHouse Telecom med at trænge igennem i den internationale presse, og samarbejdet blev for nyligt udvidet, da en ny aftale blev indgået med søsterselskabet GateHouse Maritime, der sælger softwareløsninger til den globale maritime sektor:

- Vores produkter er meget komplekse og kan somme tider være svære at kommunikere ud. Alligevel har Publicity formået at formidle vores historier og budskaber letforståeligt og præcist til de internationale fagmedier, og derfor har vi nu valgt at udvide samarbejdet til også at omfatte GateHouse Maritime, som ligeledes sælger sine løsninger på de udenlandske markeder, fortæller Anne Lundsted Wulff og slutter:

- Publicity har udvalgt en række relevante medier, som man sidenhen har opbygget gode relationer til. Og relationer er vigtige, når det gælder internationale PR, hvor medielandskabet er stort og der er mange virksomheder, der ligesom os vil have taletid.