31. januar 2020

New Balance vælger Publicity til det skandinaviske marked

W Newbalance 0180 Michelle Style3

New Balance har valgt det aalborgbaserede PR- og kommunikationsbureau Publicity til at stå for sociale medier i Danmark, Norge og Sverige.

Forfatter

Esben Lind
Direktør og rådgiver

Kontakt

esben@publicity.dk

Esben

Amerikanske New Balance, der er en af ​​verdens største producenter af sportsfodtøj og beklædning, har netop indgået et samarbejde med kommunikationsbureauet Publicity, der er specialister inden for sociale medier og PR. Opgaven indebærer håndtering af det globale brands Facebook og Instagram i Danmark, Norge og Sverige:

- New Balance er et af de højest profilerede internationale tøj- og skobrands, og det er klart, at det er med en vis ydmyghed og stolthed, at vi går ind i arbejdet, forklarer adm. direktør og kommunikationsrådgiver Esben Lind og fortsætter:

- Vi føler os dog godt klædt på til opgaven og er vant til at servicere internationale kunder. Det er glædeligt at konstatere, at det ikke kun er bureauerne i København, London og Stockholm, der løber med denne typer opgaver.

Det vigtigste for os er at samarbejde med et bureau, der er kompetent og engageret. John Mark Jensen, nordisk CEO hos New Balance

John Mark Jensen, der er CEO for New Balance i Norden, siger supplerende, at Publicity har været godt hjulpet på vej af, at det nordiske hovedkontor for New Balance også er placeret i Aalborg, men at konkurrencen dog i sidste ende stod mellem bureauer fra Stockholm, London og Aalborg:

- Det vigtigste for os er at samarbejde med et bureau, der er kompetent og engageret. Her har Publicity udvist en stor interesse for og kendskab til vores brand, og det har været en klar fordel. Hertil kommer den fysiske nærhed, der naturligvis gør, at det er lettere at mødes. Al kommunikation foregår dog på engelsk, så vi har ikke fordele af at vælge et dansk bureau frem for et engelsk, norsk eller svensk, forklarer nordisk CEO hos New Balance John Mark Jensen.

New Balance samarbejder med bureauer over hele verden, der har lokalkendskab, og som står for at brande virksomhedens mange produkter. I Danmark er New Balance først og fremmest kendt for sneakers og løbesko, men har blandt andet qua et hovedsponsorat i den succesfulde engelske fodboldklub Liverpool også vundet betydelige markedsandele på fodboldstøvler og -beklædning generelt.

Aftalen mellem New Balance og Publicity er allerede trådt i kraft og vil indebære en del arbejde for Publicity i 2020:

- Vi er kommet godt fra start med at levere på aftalen og glæder os over en generel vækst i de seneste år. Vi runder snart 20 medarbejdere og regner med fortsat vækst også i 2020, slutter Esben Lind fra Publicity.