Esben Lind
Direktør og rådgiver
esben@publicity.dk
1. Del ud af viden
Du kender sikkert udtrykket content marketing, som har været det helt store buzzword de seneste år. Content marketing bruges i stigende grad som et begreb for deling af relevant og værdifuldt indhold og er derfor et af nøgleordene i forhold til at skabe godt indhold. Del interessant viden og information, der gør din målgruppe klogere. De bliver berigede, og samtidig er du med til at synliggøre virksomhedens kompetencer. Det er win-win.
2. Tilpas indhold
LinkedIn er netværk for professionelle, så vær seriøs i måden, du kommunikerer på. Det betyder ikke, at opdateringerne skal være kedelige, men gem konkurrencer og billeder fra firmajulefrokosten til Facebook.
Ifølge social media konsulent og forfatter Neal Schaffer viser undersøgelser, at LinkedIn-brugerne ønsker følgende fra virksomhederne på LinkedIn:
3. Husk billeder
Statusopdateringer, der kun indeholder tekst, er ikke nødvendigvis et no-go, så længe indholdet er relevant for din målgruppe. Men vil du skabe ekstra opmærksomhed omkring dit indhold, kan det give ganske god effekt at tilføje et billede eller en thumbnail.
Ifølge LinkedIn giver opslag med billeder ca. 20 pct. flere klik i forhold til opdateringer, der ikke gør brug af billeder. Billedet skal selvfølgelig have relation til indholdet i dit opslag.
Vær opmærksom på, at opdateringer og billeder ofte vil se forskellige ud afhængigt af, om de vises på en mobil, tablet eller computer. Tjek derfor gerne opdateringen på de forskellige platforme for at sikre, at det ser ”ordentligt” ud. Husk desuden, at skalere billederne i størrelse, så det ikke bliver for tungt til smartphone og tablets.