Employee advocacy

Mobiliser dine medarbejdere og øg rækkevidden med troværdig og effektiv kommunikation.

 

Employee advocacy (EA) er ikke et nyt fænomen, men med sociale medier og moderne EA-platforme – eller såkaldte content hubs – har det aldrig været lettere at udføre en struktureret og velkoordineret EA-indsats.

Derfor ser vi også, at EA anvendes af flere og flere danske virksomheder, og det er der mange gode grunde til. Måske har du oplevet, at interaktionen med opslag fra din virksomhedsside er faldende? Måske har du oplevet, at kontaktprisen (CPM/CPC) er blevet højere, når du annoncerer fra sociale medier?

Sociale medier som LinkedIn og Facebook ændrer nemlig løbende deres algoritme til fordel for opslag og content fra personlige profiler. Derfor kan det være særdeles virkningsfuldt og effektivt, hvis du kan aktivere dine kolleger som ambassadører til – foruden at like, dele og kommentere indhold fra og om din virksomhed – at publicere indhold, der tjener både deres eget og virksomhedens formål.

Personlige profiler nyder nemlig en lang række fordele, hvor virksomheder i dag oplever begrænsninger. Medarbejdernes profilerne er nemlig ikke begrænsede i forhold til rækkevidden på deres opslag på samme måde, som virksomhedssiderne i dag er. Herudover har et menneskeligt ansigt også større troværdighed og appel sammenlignet med et logo, og der ligger derfor et stort potentiale i at mobilisere medarbejderne og deres personlige netværk på sociale medier.

Uanset om det gælder salg eller (employer) branding, skaber det både et attraktivt og troværdigt billede af virksomheden, når medarbejderne bag stiller sig frem i lyset, mens det også sikrer virksomheden en større (organisk) rækkevidde på relevant indhold, uden det koster ekstra annoncekroner.

Hos Publicity har vi stor erfaring med at igangsætte employee advocacy-forløb på LinkedIn og andre sociale medier. Vi starter typisk med aktivering af en mindre gruppe af medarbejdere (op til 20) for derefter at sprede projektet til flere. Ved større projekter anbefaler vi at anvende contentplatformen Smarp (se evt. www.smarp.com), som vi har flere års erfaring med at implementere og integrere i virksomhedens interne og eksterne kommunikation.

Kontakt os og få en uforpligtigende samtale om din virksomheds muligheder med et employee advocacy-program.

Lad os kontakte dig

Vil du vide mere? Udfyld formularen herunder, og vi vender tilbage til dig.