Public relations (PR)

Journalistiske artikler i den etablerede presse er effektiv og troværdig storytelling.

 

De traditionelle medier optager stadig meget af vores daglige mediebrug – særligt blandt beslutningstagere. Presseomtaler er derfor vigtige for virksomheder, som ønsker at præge dagsordenen via effektiv og troværdig storytelling, der langt overstiger potentialet ved betalte annoncer.

Enhver virksomhed eller organisation har et behov for at blive set og hørt af sine interessenter. Det er kort sagt grunden til, at det er en rigtig god idé at opbygge og vedligeholde en god relation til pressen – særligt de medier, som har en nøglebetydning for din virksomhed. Her er pressemeddelelser et oplagt værktøj til at skabe en åben dialog med pressen og resten af omverdenen.

Dine pressemeddelelser kan omhandle alt fra større, samfundsrelevante emner til væksthistorier og produktnyheder, men også andre nyheder fra virksomheden såsom analyser, det seneste årsregnskab og navnehistorier fortjener omtale.

Men at kommunikere med og via pressen er en særlig disciplin, der kræver et godt indblik i mediedagsordenen, journalistisk metode og de generelle spilleregler. Derfor hjælper vi i dag en lang række private virksomheder og offentlige organisationer med at præge mediedagsordenen – både via presserådgivning og løbende eksekvering af pressemeddelelser.

Vores indsats virker

Hos Publicity kan vi hjælpe med at udnytte muligheden for positiv medieomtale optimalt, og vi har mange års erfaring med at vinkle og skrive historier målrettet stort set alle grene af dags- og fagpressen. Vi ved, hvem der skriver om hvad, hvordan og hvorfor. Og ikke mindst til hvem.

Vores PR-indsats virker. Vi genererer tusindvis af medieomtaler hvert år for vores kunder. Det giver øget kendskab og synlighed, der fører til flere kunder og et øget salg samt fastholder og tiltrækker de rigtige medarbejdere, skaber hype om produkter, stolthed og team-ånd hos medarbejdere og taletid over for politikere, beslutningstagere og interessenter.

Kontakt os for et uforpligtende møde og få et tilbud på, hvordan du kan blive mere synlig i medierne.

  • Strategisk kommunikation
  • PR
  • Sociale medier
  • Design & grafik
Kpkfabrik9195
Inwido (1)
PR Strategisk kommunikation

Publicity og Inwido åbner døre sammen

I mere end seks år har Publicity arbejdet fast for dør- og vindueskoncernen Inwido.
Se case
faarup
Gatehouse Logo
PR Strategisk kommunikation

GateHouse Telecom

Publicity hjælper GateHouse Telecom med at trænge igennem i de internationale fagmedier.
Se case
Visitdenmark North Jutland Skagen Solnedgangspladsen
DKNT Visitdenmark
PR Strategisk kommunikation

Hold liv i sommerlandet

Publicity hjælper Dansk Kyst- og Naturturisme og VisitDenmark med at øge udbuddet af feriehuse til udlejning i Danmark gennem en målrettet presseindsats.
Se case
Obamamusikkenshus1 Per Lange
Musikkenshus Logotype NEG
PR

Obama besøgte Aalborg

Publicity håndterede den massive mediebevågenhed fra start til slut, da den tidligere amerikanske præsident Barack Obama gæstede Musikkens Hus
Se case
Mockup Iphone
Dindørmand Logo
PR

Din Dørmand

Håndværkerklub skal åbne døre til danske boligejere
Se case
Vi Mikser Det Rå Med Det Fine
Mosaikhjørnet Blue Fritlagt Small
PR

Mosaikhjørnet skruer op for presseindsatsen

Et stort branchekendskab og et lokalt såvel som nationalt knowhow. Det er blandt årsagerne til, at Mosaikhjørnet har valgt Publicity som PR- og kommunikationsbureau.
Se case
20140520LHO5413
Logo
PR Strategisk kommunikation

Jobansøgninger i stakkevis

En effektiv presseindsats sikrede Outline Vinduer op mod 200 jobansøgninger.
Se case
200918Magasin 118 (1)
Magasin Logo WHITE
PR Strategisk kommunikation

Et brag af en åbning

Op mod 100 presseomtaler gjorde åbningen af Magasin du Nord i Aalborg til ”talk of the town”.
Se case
Aquadome Aktivitetsbassin
Lalandia Fritlagt Vector
PR

Lalandia vælger Publicity

Danmarks største feriecenter Lalandia har indgået aftale med Publicity om PR- og kommunikationsydelser.
Se case
Falken 2
Faaruplogo Transparent
Strategisk kommunikation PR

Fårup Sommerland og Publicity styrker samarbejdet

Nordjyllands største turistattraktion har valgt at styrke samarbejdet med Publicity.
Se case
Vandsport 14 1200Px
DKNT NEG
PR Design & grafik

Danmarks nye handleplan for outdoorturisme

Publicity har hjulet Dansk Kyst- og Naturturisme med at designe og lancere Danmarks nye handleplan for outdoorturisme.
Se case
91202929 Final 1
Kennedyarkaden Logo Whitepng
Sociale medier PR

Publicity puster nyt liv i butikscenter

Ejendomsforvalteren Fokus Asset Management har valgt Publicity som samarbejdspartner til udvikling og rebranding af ”Det nye Kennedy”.
Se case
WOW PARK Billund (10)
Wowpark Logo Rgb Square Background Copy
PR Strategisk kommunikation

Åbning med WOW-effekt i Billund

Der gik ikke stille for sig, da WOW PARK slog dørene op til oplevelsesparkens anden park i Billund.
Se case
Outrup AB Njal 2 (1)
Outrup Hvid Png
PR Strategisk kommunikation

Kimet ned af arkitekter

Flotte artikler i fagmedier fangede arkitekternes interesse.
Se case
HusCompagniet
Huscompagniet Neg
Strategisk kommunikation PR

PR: En hjælpende hånd til boligsalget

Blandt andet gennem en målrettet presseindsats inviterede HusCompagniet boliginteresserede til en stor inspirationsdag i hele Jylland, så husbyggeren kunne fremvise løsninger til potentielle huskøbere. Det resulterede i store, flotte omtaler i både regionale dagblade, lokale ugeaviser og online medier.
Se case