Influencer marketing

Lad influerende personer fortælle om din virksomhed på autentisk vis.

 

Influencer- og bloggersamarbejder har de senere år gennemgået en omfattende professionalisering. Det betyder, at en del bloggere og influencers i dag arbejder åbent med sponsorering og løbende indgår samarbejdsaftaler med virksomheder eller organisationer, hvis de selv kan stå inde for det, og hvis den gensidige brand-afsmitning er positiv for begge parter.

Konkret kan et samarbejde med en influent eller en blogger udmønte sig på mange forskellige måder fra mindre testimonials og endorsements til fx journalistiske opgaver som tutorials på sociale medier og blogindlæg baseret på kommercielt indhold.

Især på livsstilsområdet går det stærkt i øjeblikket, og der er mange måder, man som virksomhed kan have glæde af at samarbejde med bloggere – særligt hvis man har slutbrugere som primær målgruppe.

Få opbakning

Nogle af fordelene ved at samarbejde med bloggere og influenter er, at de typisk har en stor rækkevidde og en meget dedikeret følgerskare. Der er ofte tale om relativt billig markedsføring med høj ROI, og indholdet på blogs har ofte en lang levetid og høje antal visninger.

Hos Publicity er vi specialister i at etablere vellykkede samarbejder mellem virksomheder og bloggere og influencers. Vi har de rette digitale værktøjer, som sikrer, at vi kan kvalificere, hvilke samarbejder, der skaber mest værdi for din virksomhed og i sidste ende rapportere effekten af samarbejdet. Vi vejleder desuden om spillereglerne og lovgivningen om kommercielle samarbejder, hvilket er altafgørende for at skabe en vellykket influencer-kampagne.

Kontakt os gerne, hvis du vil vide mere om mulighederne for samarbejde med bloggere og influencers.

Lad os kontakte dig

Vil du vide mere? Udfyld formularen herunder, og vi vender tilbage til dig.